شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
خبر ویژه چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۱:۳۷:۳۸

در جهت ازدیاد برداشت از میدان‌ها
برای ساخت دکل‌های حفاری در کشور ظرفیت‌سازی می‌شود
ایران دریلینگ: مدیر تدارکات و امور کالای شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به روند افزایشی حفاری چاه‌های نفت و گاز در سال‌های آینده، گفت: برای ساخت دکل‌های حفاری در کشور، ظرفیت‌سازی می‌شود. به گزارش ‌ایران دریلینگ و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی حفاری ایران، داریوش رئیسی درباره توسعه ناوگان حفاری شرکت، گفت: هم اکنون این شرکت ٧٠ دکل ملکی و سه دکل استیجاری در اختیار دارد. وی افزود: هم اکنون ٦ دکل در بخش دریا فعال است و دیگر دکل‌ها در میدان‌های خشکی از جمله میدان‌های مشترک مشغول کار هستند. رئیسی با بیان این که قرار است تا پنج سال آینده تعداد دکل‌های حفاری  شرکت ملی حفاری به ٩٥ دستگاه افزایش یابد، تصریح کرد: دکل‌هایی که سفارش ساخت آنها داده شده است، بتدریج به ناوگان شرکت افزوده می‌شوند. مدیر تدارکات و امور کالای شرکت ملی حفاری ایران در پیوند با این مطلب، گفت: هم اکنون ساخت ٢ دستگاه حفاری سنگين خشکی از سوی جهاد دانشگاهی، یک دستگاه حفاری فوق سنگین خشکی از سوی شرکت طوس و ٢ دستگاه دیگر نیز با همکاری شرکت‌های خارجی در دست اجراست .

وی افزود: ظرفیت ساخت دکل‌های حفاری در کشور وجود دارد و هم اکنون بخشی از تجهیزات مهم دکل مانند دراورکس (نیروی محرکه دکل)، تاب درایو (گرداننده فوقانی)، سامانه برق دستگاه حفاری (SCR) ، پمپ سیال، کمپرسور و مخازن سیال توسط شرکت‌ها و سازندگان داخلی تولید می‌شود. رئیسی با بیان این که برای ساخت دکل در داخل کشور باید از سازندگان حمایت مالی شود و موانع دست و پاگیر اداری برطرف گردد، اظهار کرد: این شرکت در چند سال اخیر با کمک سازندگان و صنعتگران داخلی موفق به بومی‌سازی ١٨ هزار قطعه پرمصرف دکل‌های حفاری و تجهیزات خدمات تخصصی و فنی این صنعت شده است. مدیر تدارکات و امور کالای شرکت ملی حفاری ایران گفت: در این شرکت همسو با روند بومی‌سازی قطعات، ساخت تجهیزات نیز دنبال می‌شود و در این زمینه همکاری نزدیکی با ١٠ دانشگاه، مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد.


  کد خبر : 402
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :